Bandungan

13 oktober 2014 - Semarang, Indonesië

Bandugan is een bergdorpje in de buurt van Semarang. Voordat we naar ons hotel gingen bezochten we Semarang, daar hadden we een heerlijke lunch in een artdeco restaurant, een gebouw uit de Hollandse tijd. Mooi bewaard gebleven. Het was er zinderend heet, geen wonder dat Deny een hotel in de bergen voor ons besproken heeft! We maakten een wandeling langs wat eens de Hollandse buurt was. Het huis met de duizend deuren is prachtig! Ooit het hoofdkantoor van de Nederlands Indische Spoorlijn, nu een museum. Na de warmte in de stad zochten we de koelte in de bergen. Gisteren bezochten we Candi Gunung Songo, de negen hindoestaanse tempels uit de achtste eeuw. Wat is dat prachtig! Deze tempels liggen op een berghelling, de ligging is echt prachtig. Als ik zou moeten kiezen vind ik ze mooier dan de tempels op het Diengplateau. Wat is het jammer dat het niet lukt om de foto's te uploaden! Morgen gaan we richting de Borobudur.

1. J.G.Sanderse:
    14 oktober 2014
    De foto's zien we wel als jullie terug zijn..Nu op naar dat grote tempel complex .