Burobudur

15 oktober 2014 - Borobudur Temple, Indonesië

Iedereen die naar Java gaat hoor je erover: de Borobudur. Natuurlijk moesten wij het ook zien, dat spreekt vanzelf! Deny had het hotel besproken bij de Borobudur, met uitzicht op.. Een redelijk luxe hotel, waar warm water gewoon uit de douche kwam(!). Ook wel weer ns lekker! De omgeving is hier (ook al) prachtig, mooie uitzichten over rijstvelden, bergen op de achtergrond, palmbomen, bananen, mango's en papaja's. Vanmorgen vroeg op, (4 uur) om de zonsopgang van bovenop de Borobudur te bekijken. Half vijf op weg, 5 minuutjes lopen, en daar was ie dan: groot en donker. De trappen beklimmen, hoge treden, en dan boven aankomen, in het donker. Wat een machtig gebouw, indrukwekkend. Het was jammer dat het bewolkt was, want de zon hebben we niet zien opkomen. Ineens was het dan ook licht, maar al met al toch een indrukwekkende ervaring. Komt bij dat het zo smorgens vroeg niet zo druk is zodat we naar beneden lopend alles goed hebben kunnen bekijken. Nu wachten we op Toto, onze nieuwe chauffeur. En dan: Yogjakarta.

1. J.G.Sanderse:
    15 oktober 2014