Yogjakarta

17 oktober 2014 - Yogyakarta, Indonesië

Van de Borobudur naar Yogjakarta is een korte rit. Hier verblijven we in Duta guesthouse, een hotelletje met een zwembad en (ook hier weer) zeer vriendelijk personeel. Wat is t weer warm! Blij, dus met het zwembad.

We hebben bij een batikfabriekje gekeken, wat een klus, zeg, zo'n lapje stof! Het duurt ongeveer twee weken voordat zo'n lap klaar is. Natuurlijk hebben we het nodige gekocht, Cees is nu de eigenaar van een prachtig batik shirt (:p)

s Avonds zijn  we naar het Ramayana ballet geweest. Eerst uitgebreid rijsttafel eten (hoezo toeristisch? Maar wel erreg lekker!) daarna het mooie liefdesverhaal van Rama en Sinta, in het openluchttheater. Mooi, hoor! Wel goed dat we het verhaal al kenden.

Vandaag naar het Prambanan iets buiten de stad. Wat imposant! We hebben nu heel wat verschillende tempels gezien, maar dit is echt een giga complex! We keken onze ogen uit! Ook fijn: hier zijn de verkopers wel (flink) aanwezig maar lang zo opdringerig niet als de verkopers bij de Borobudur, hier is nee gewoon " ok, nee dus, jammer".

Morgenochtend om acht uur staat een gids voor ons klaar met voor ieder een fiets. Gaan we een stukkie fietsen, door de sawahs, langs tofu en krupukfabriekjes, en natuurlijk een stuk door de stad. Zal mij benieuwen!

Daarna moeten de tassen worden ingepakt, want dan vertrekt Toto met de tassen richting Surabaya. Voor hem met de auto een rit van ongeveer 12 uur. Wij volgen zondagmorgen  (7 uur!) met de trein. Relax! Vakantie! ;))

Eerst morgen nog.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. J.G.Sanderse:
    17 oktober 2014
    Ik eet ook nassie , die was over van halen vorige week . blijf genieten , dat doe ik ook .Morgen naar Arnoud en dinsdag naar Den Haag , daarna weer naar de caravan.
  2. J.G.Sanderse:
    22 oktober 2014
    Hier Heemskerk, hallo hoe gaat het daar , zijn jullie al in Surabaya , hier gaat het lekker (storm kracht 9 )Morgen naar de Distel tent afbreken en plaats kiezen . Veel plezier en Hr. Opa Jan